Help support TMP


"Aniversario del Combate de Arroyo El Bellaco " Topic


1 Post

All members in good standing are free to post here. Opinions expressed here are solely those of the posters, and have not been cleared with nor are they endorsed by The Miniatures Page.

Please use the Complaint button (!) to report problems on the forums.

For more information, see the TMP FAQ.


Back to the Wargaming en Lengua Española Message Board


Areas of Interest

General

Featured Hobby News Article


Featured Ruleset

Quickie Figs


Rating: gold star 


Featured Showcase Article

Stan Johansen Miniatures' Painting Service

A happy customer writes to tell us about a painting service...


Featured Workbench Article

Deep Dream: Full Metal Katie

We tried getting an AI to 'paint' a mini – but can it convert a person into a mini?


Current Poll


374 hits since 14 Apr 2017
©1994-2024 Bill Armintrout
Comments or corrections?


TMP logo

Membership

Please sign in to your membership account, or, if you are not yet a member, please sign up for your free membership account.
Tango0114 Apr 2017 11:47 a.m. PST

"El capitán del escuadrón de Gualeguaychú, don Gregorio Samaniego, al frente de efectivos propios y con el auxilio que desde Gualeguay le prestara el capitán Santos Lima, sorprendió a tropas realistas de Montevideo que desde siete embarcaciones fuertemente artilladas saqueaban la costa del río Uruguay. Luego del primer choque exitoso, los soldados Antonio Gorosito y Matías Guzmán encabezaron por su cuenta el abordaje a nado de dichas naves, lográndose así la captura de tres buques corsarios, cinco cañones y una bandera, tomándoles bastantes prisioneros y ocasionándoles muchos muertos y heridos.

El Combate de arroyo El Bellaco fue un episodio de la Guerra de Independencia que tuvo lugar el 14 de enero de 1813 en la desembocadura del arroyo El Bellaco en el río Uruguay, en las cercanías de Gualeguaychú, Entre Ríos. Fue parte de las acciones defensivas de las poblaciones ribereñas del sur de la región Litoral argentina contra los ataques y saqueos realizados por barcos armados realistas españoles procedentes de Montevideo…"
Main page
link

Amicalement
Armand

Sorry - only verified members can post on the forums.